Великомученику и целителю Пантелеимону: молитвы. Святой целитель Пантелеимон (Пантелеймон) — житие и молитвы Святый пантелеимоне моли бога о нас

Святой Пантелеймон , часто называемый «Пантелеймон-целитель», родился в 3-м веке в городе Никомедия (ныне Измит, Турция) в семье знатного язычника и был назван Пантолеоном. Мать Пантолеона была христианкой, однако она рано умерла и не успела воспитать сына в христианской вере. Пантолеон был отдан отцом в языческую школу, после окончания которой он стал учиться врачебному искусству у знаменитого врача Евфросина и стал известен императору Максимиану, который захотел видеть его при своем дворе.

Живший в Никодимее святой Ермолай рассказал Пантолеону о христианстве. Как-то раз юноша увидел на улице мертвого ребенка, укушенного змеёй, которая еще была рядом. Пантолеон начал молиться Христу о воскрешении умершего и умерщвлении ядовитого гада. Он твердо решил, что в случае исполнения его молитвы примет крещение. Ребенок ожил, а змея разлетелась на куски на глазах у Пантолеона.

Святой Ермолай крестил Пантолеона под именем Пантелеимон — «всемилостивый» (именно написание "Пантелеимон" является каноническим в православии, вариант имени с "й" является мирским вариантом этого имени). Отец Пантелеймона, увидев, как тот исцелил слепца, тоже принял крещение. Святой Пантелеймон посвятил жизнь излечению больных, в том числе узников, среди которых были и христиане. Слава о чудесном враче, не бравшем денег за лечение, распространилась по всему городу и остальные врачи остались без работы. Озлобленные врачи донесли императору о том, что Пантелеймон лечит христианских узников. Император Максимиан требовал от Пантелеймона отречься от своей веры и принести жертву идолам. Святой предложил императору призвать одного неизлечимого больного и устроить испытание, кто исцелит его: он или языческие жрецы. Языческие жрецы не смогли исцелить больного, а Пантелеймон силой молитвы даровал больному исцеление, доказав истинность христианской веры и ложность язычества.

Ожесточенный Максимиан казнил исцеленного, восславившего Христа, а святого Пантелеймона предал жесточайшим мукам: его повесили на дереве, рвали железными когтями, обжигали свечами, потом растягивали на колесе, бросали в кипящее олово, бросили в море с камнем на шее. Во всех истязаниях великомученик оставался невредимым. Дикие звери, которым он был брошен на растерзание, лизали ему ноги. Император приказал отрубить Пантелеймону голову. Святого привели на место казни и привязали к масличному дереву. Когда Пантелеймон молился, один из воинов ударил его мечом, но меч стал мягким, как воск, и не нанес никакой раны. Святой окончил молитву и послышался голос, звавший его по имени и призвавший в Небесное Царство. Услышав голос с неба, воины упали перед святым мучеником на колени и просили прощения. Палачи отказались продолжать казнь, но Пантелеймон повелел выполнить приказ императора, сказав, что иначе они не будут иметь с ним части в будущей жизни. Воины со слезами простились со святым, целуя его. Когда мученику отсекли голову, из раны потекло молоко. Маслина, к которой был привязан святой, в момент его смерти покрылась плодами. Многие присутствующие при казни уверовали во Христа. Тело святого, брошенное в костер, осталось в огне неповрежденным и было погребено христианами. Святой Пантелеймон был казнён в 305 году.

Церковь празднует память святого Великомученика Пантелеймона 9 августа по новому стилю.

——————————————————————


Порядок чтения по уставу
——————————————————————

Тропарь, глас 3-й

С трастотерпче святыи, и целебниче Пантелеймоне, моли милостиваго Бога, да грехов оставление подаст душам нашим. (Дважды).

ебе Ходатаицу спасения рода нашего, воспеваем Богородице Дево. Плотию бо Еюже из Тебе прошед. Сын Твой и Бог наш крестную прием страсть, и избавил есть нас из истления, яко Человеколюбец.

Канон, глас 2-й

Песнь 1. Ирмос

В о глубине потопи древле, фараонитская вся воинства, преоружена сила. Воплощьжеся Слово, преспеющыя грехи потребил есть. Преславныи Господь, яко прославися.

Запев: С вятыи великомучениче Пантелеймоне, моли Бога о нас (поклон) .

П риступль усердно ко Христу, прежде скончания еже о Христе, мертвеца первее воздвиже. Ныне же мя пребогате, умерщвена греховными снедении, твоими мольбами о, Пантелеймоне, оживи.

Запев. В осия яко же звезда, нося во юности старостныи и богомудрыи разум. Добротою же тела, благолепие души стяжав, Препрославленому Слову явился еси прекрасен.

Запев. У мертвився миру, и во Христа блаженне одеявся, банею крещения бысть богоносен орган, и приятелище действа Духу. Всем угождая, всем уврачуя недуги.

Слава. П ремудрость сестру себе притворив, и причастник жизни ведом от нея почтеся. И венцем даровании украсися. Божественыя зари блаженне облистая светлостию.

И ныне. Богородичен. Б лагословеньми Пресвятая Чистая, естество удалено преслушанием бывшее от Зиждителя Христа рождьши венчала еси, и тления свободи. Тем же радующеся, вси вернии Тя ублажаем.

Катавасия: И збави от бед рабы своя, святыи великомучениче Пантелеймоне, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон) . Г осподи помилуй (трижды с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

П роцвела есть пустыня яко крин Господи, язычна неплодящая церкви, пришествием Ти. О ней же утвердися мое сердце.

Запев. С ловеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и плодная. Приемши семя многоценно, и рождьши треблаженне спасение душам.

Запев. У мертвил еси мудрование, змиина угрызения. И душу оживил еси, богодухновенен быв, и Цареви всех предстоя.

Запев. П осрамил еси безбожное мучителей повеление, и Христови притекл еси, вместо всех Сего стяжав. И был еси богомудре великии купец.

Слава. М атере своея благочестие возлюбль славне. Отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное. Яко имея разум, лучшее избрал еси.

И ныне. Богородичен. Н осяи божественым мановением, всю тварь Господь, на руку носится Твоею Дево. Его же ныне моли, избавити от бед поющыя Тя. Катавасия.

Седален, глас 4-й. Д обляго страдальца благочестия Христова, восхвалим светло, Пантелеймона вернии, псалмы и пеньми и песньми духовными. Им же мучительство невидимаго врага, силою божественою попрася. И недугом исцеление богатно от Господа даровася, творящым верно божественыи и честныи праздник Его.

Другой седален. Е рмолая мудраго мучениче словеса послушал еси. И оставил еси абие художество земленое, яко мерзко, яко некрепко, яко губительно. Имея Христовы страсти, учения жизни в сердцы своем. Не исцельно страждущым, здравие Пантелеймоне даруя. Тем же молися о творящих любовию память твою.

Слава, и ныне. Богородичен. Т револнении страстей, несмысленыи аз, обуреваемь Чистая, призываю Тя тепле, не презри мене погибнути окаяннаго, бездну милости рождьшая. Разве бо Тебе надежду не имам. Да не убо врагом обрадование и смех, упование имыи на Тя явлюся. Ибо можеши елика хощеши, яко Мати сущи всех Бога.

Песнь 4. Ирмос

П ришествовав от Девы, не ходатай ни Ангел, но Ты Сам Господи воплощься, и спасе всего мя человека. Тем вопию Ти, слава силе Твоей.

Запев. П оследуя Владыце любовию, расточил еси богатьство нищым. Себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежди провиде.

Запев. Х валения Богови жертву принесл еси, яве возгнушався идольских треб. Все же шатание нечестивых страстотерпче попрал еси.

Запев. С недаемым завистию, и гневом борющим, не поборимую силу сим представил еси мучениче, и победил еси злочестивое томление вооружився.

Слава. И же старца Симеона рукама держимыи, старца тя глаголы Пантелеймоне улови, к божественому разумению, и ко многих спасению и избавлению.

И ныне. Богородичен. Ю ныя и девы во след Тебе потекоша, Деву и Отроковицу Тя и Матерь зряще. Едина бо обоя во едино собрала еси, несказанно Богоневесто. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

П росвещение во тме лежащим, и спасение неначаемым Христе Спасе мой, к Тебе утренюю Царю мирныи, просвети мя сиянием си, иного бо разве Тебе бога не знаем.

Запев. Р адостно подвиги подъял еси мучения. Огражден силою божественою и терпением, твердо мучения подъемля. Радуяся вопияаше иного бо разве Тебе бога не знаем.

Запев. Ю ношеско ты противление имея, и твердостию души воставление стяжав. Всяку язву доблествене претерпе, и мужеским блаженне умом. Благодатию Божественаго Креста укрепляемь.

Слава. Н есогласное отрину вещание заблуждьших, небесным учением страдалец. И многим спасению преславну бысть виновник, Твоим действом Христе укрепляемь.

И ныне. Богородичен. Р ечения премудрых, и гадания вся Препрославленая, и пророк проречения, Тя проображаху, проявленно напоследок быти Божию Родительницу. Иныя бо разве Тебе Чистыя не знаем. Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

В бездне греховней одержимь, неизследную милосердия Твоего призываю бездну, от тли Боже мой возведи мя.

Запев. И долы лестныя оплевал еси, и возносимую прелесть упразднил еси. Чудодействуя дивная, и творя исцеления богомудре.

Запев. В енечник показася всеизрядне. Сквозе бо огнь ты пройде и воду. И на колеси протязаемь, преславно погубил еси безумныя.

Слава. М учителей суровьство низложил еси. Неудобь носимая биения телесная, душевною крепостию пострадал еси, богомудре благодатию.

И ныне. Богородичен. С одержаи концы земли яко Бог, Твоима рукама Чистая держится, описанием тела, иже Божественым зраком не описанныи. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 5-й. П одобник сыи Милостивому, и исцелением благодать прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога Пантелеймоне, молитвами твоими, душ наших недуги исцели, отгоняя присно ратника соблазны, от вопиющих непрестанно, спаси нас.

Икос. Б езсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем христолюбцы, да приимем милость. Паче же оскверньшии, якоже и аз своя храмы. Душам бо и телом возлюблении исцеления подавает. Потщимся убо верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющыя, спаси нас Господи.

Песнь 7. Ирмос

Т елу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша. Среди пламене возопиша, и оброси их Ангел, услышася уже уст ваших молитва.

Запев. З аконно стражда, и победив врага. Пристанище благоутишно, иже в мори славне обуреваемым был еси. Свет же сущым во тме жития, их же пети научил еси, благословен Бог отец наших.

Запев. Б лажен еси и добро тебе есть ныне преблаженне. Восприимшему пребогатную и блаженную надежду свою, уготованную верою Господеви зовущым, благословен Бог отец наших.

Слава. С вятых душа, и праведных лицы, и бесплотных чин Ангельскии прият, сликовника блаженне. Мечем бо усечен быв во главу, поеши радуяся, благословен Бог отец наших.

И ныне. Богородичен. О ружие еже прежде древа животнаго, нас отлучившее, ныне обращаемо приемлет, знаменавшыяся кровию, иже из ребр Сына Твоего изшедшею Пренепорочная. Благословена еси яже Бога плотию рождьшая. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

В пещь огнену, к детем еврейским сошедшаго, и пламень на хлад преложьшаго Бога, пойте вся дела Господа, и превозносите Его во веки.

Запев. Х удожное твоея благоцветущия души, неразумие отца исцеляет. Подающи свет верою преблаженне притекающым, и ко Спасу Христу наставляющи.

Запев. П о Христе заклан быв, к вечной жизни преминул еси. И богозванен явися, именованием Божиим богомудре. Тем почитаем тя, и превозносим Христа во веки.

Слава. В итийское отложь, и лютое мудрец поучение, Христовем призыванием. И лютых страстей корения посекаеши, исцеляя поющыя Христа во веки.

И ныне. Богородичен. Б езсмертия зарю вемы источника Тя Богородице, яко рождьшую Слова Безсмертнаго Отца, иже всех смерти избавляющаго, превозносящих Его во веки. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

Б езначальна Родителя Сын Бог и Господь, воплощься от Девицы нам явися, омраченыя просветити, собрати расточеныя. Тем же всехвальную Богородицу величаем.

Запев с поклоном. П реставися радуяся к желанию конечному, идеже вселься преблаженне, блаженныи конец прияти сподобися. Воистину сыи со Владыкою си, во веки безконечныя.

Запев. Ж елание получил еси, и любве Твоея исполнение, каплющи еще теплей крови, яже по Христе излиявшися. От Него же радуяся приял еси венцы подвиг твоих.

Запев. Л ьвом уста, и зверем зияния, яко же Даниил древле ты обуздал еси. Весть бо стыдетися мучениче добродетели, и безсловесное естество. Тем же тя преславне, сошедшеся ублажаем.

Слава. Б огатную милость тебе Христос дарует. Сокровище исцелением нам даруя, и Всемилостива изволением, тя подав всякому скорбящему, и пристанище тихо, и предстателя и защитителя.

И ныне. Богородичен. Я ко руно Всенепорочная, Дождь Небесныи во утробе заченши нам родила еси, иже тишину дающаго, яко Бога Того поющым, и Тя всепетую Богородицу проповедающым. Катавасия.

Задостойник: В ладычице приими молитву раб Своих, и избави нас от всякия нужды и печали. Ты еси Богородице, оружие наше и стена. Ты еси заступнице, и к Тебе прибегаем, Тя и ныне на молитву призываем, да избавиши ны от враг наших. Возвеличим Тя вси пренепорочную Матерь Христа Бога нашего, Юже осени Дух Пресвятыи.

Отпуст: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере, и святаго великомученика Пантелеймона, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.

Торжественная поэма из девяти песней («канон»), посвященная , была написана в IX веке святым исповедником Феофаном Начертанным, братом Феодора Начертанного, принявшего мученическую смерть во время иконоборческих гонений в Византии.

Св. Феофан, разделив с братом темницу и страдание за православную веру, написал много канонов, среди них также канон, посвященный св. Феодору.

Рассмотрим эту прекрасную поэму – ведь читается она всего лишь раз в год, в остальное время ее замещают акафистом святому. Акафист Пантелеимону любим церковным народом и стал своеобразным «духовным кантом», в котором многие страждущие черпают утешение во дни болезни и болезней своих близких. Тем не менее нельзя забывать ту классику византийской духовной поэзии, которая вдохновляла авторов лучших церковнославянских акафистов, нанизывавших образы древних авторов, словно жемчужины, на простую нить.

Итак, канон святому великомученику и целителю Пантелеимону.

Его акростих: «Пантелеимона, изрядного мученика, пою». В греческом тексте стоит слово «мартир» — именно мартирами, свидетелями Христова Воскресения, называли мучеников в Ранней Церкви.

Что же еще удивительного нам откроет греческий текст при сопоставлении с церковнославянским, таким привычным и родным слуху?

По отношению к святому Пантелеимону употребляется «терминология», которая использовалась в до-христианской античности по отношению к богам и обожествленным людям (например, императорам) – «блаженный» («макариос»), «благой» («агафос»), и, наконец, «спаситель»(«сотер»).

«Приступль усердно ко Христу, прежде скончания еже о Христе, мертвеца первее воздвигл еси. Ныне же мя, пребогате, умерщвена греховным угрызением, твоими молитвами, о Пантелеимоне, оживотвори» (Канон святому)

Пантелеимон «животворит», то есть «сотворяет живым», он словно жизнедавец, жизнетворец. Какие удивительные, почти страшные, сравнения! Ведь только Один есть Тот, кто сотворяет живыми… Пантелеимон повторяет чудеса Христовы – ибо «верующий в меня и больше сих сотворит» (Ин.14:12)

Пантелеимон был причиной «спасения многих ». (Канон святому) Как же так? Ведь спасение – «сотерию» приносит лишь единственный Спаситель – Сотер, Христос Бог.

Пантелеимон предстает в поэме некиим «вторым Христом», «вторым Сотером», который дает спасение и целение.

«Возсия, якоже звезда » (Канон святому) . Пантелеимон вознесен (тема звезды, зари – апофеоза). Но этот апофеоз выше, чем олимпийский. Пантелеимон, как и Христос Воскресший, выходит, возносится за пределы мира, он уже больше не принадлежит ему, живя Воскресением Христа.

«Препрославленному Слову явился еси прекрасен » (Канон святому) . Он стоит рядом с Христом Воскресшим и так похож на Него, что порой нельзя отличить…

«Умертвився миру, и во Христа, блаженне, одеявся банею Крещения…» (Канон святому)

Его мученичество за Христа – видимое проявление той крещальной смерти со Христом, которую он прошел в таинстве.

«Словеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и благоплодная, приемши семя многоценно, и родивый, преблаженне, спасение душам» (Канон святому).

На Пантелеимоне исполнила и другая притча Христова – о «великом купце», который всего лишился, чтобы приобрести самое главное:

«Посрамил еси безбожное мучителей повеление, и ко Христу притекл еси, вместо всех Сего стяжав, и был еси, богомудре, великий купец» (Канон святому) .

«…себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежды провидев» (Канон святому)

Павел сравнивал жизнь и подвиг христиан с состязанием атлетов:

«Не знаете ли, что бегущие на ристалище бегут все, но один получает награду? Так бегите, чтобы получить. Все подвижники воздерживаются от всего: те для получения венца тленного, а мы – нетленного. И потому я бегу не так, как на неверное, бьюсь не так, чтобы только бить воздух; но усмиряю и порабощаю тело мое, дабы, проповедуя другим, самому не остаться недостойным». (1 Кор.9:24-27)

Пантелеимон совершает агон – рукопашный поединок — перед лицом всего космоса, как на арене, состязаясь с немудрыми и , тиранами, несправедливо пришедшими к власти, и побеждает силой Креста, то есть силой Бога, находящего за пределами космоса, твари и земной мудрости, которая в Его очах – безумие (1 Кор. 3:19).

«На подвиг борьбы вступив, блаженне, Божественною силою превозмогл еси безбожных нечестивое тиранство и неистовство идолослужения, облекся во Христа, Судию и Венчателя подвигов» (Канон святому).

«Юношеско ты противление имея, и твердостию души возставление стяжав, всяку язву доблественне претерпел еси, и мужеским, блаженне, умом, благодатию Божественнаго Креста укрепляемь» (Канон святому).

Интересны параллели с Октоихом воскресным, где Христос предстает как «муж Крепкий», «сплетаясь» в рукопашной с тираном.

Пантелеимон, атлет-целитель, чудодействет и исцеляет:

«Идолы лестныя оплевал еси, и возносимую прелесть упразднил еси, чудодействуя дивная, и творя исцеления, Богомудре» (Канон святому) .

Христос дает ему венец победителя агона:

«Венечник показася всеизрядне» (Канон святому).

Интересно обратить внимание на то, что , языческий бог врачевания, считался и покровителем атлетов, а Геракл, сам могучий атлет, почитался в античности как божественный целитель. Теперь перед нами не мифы, а живой человек, Пантолеон-Пантелеимон, неудержимо шагающий к своему «скончанию яже о Христе» — и все естество его меняется так, что глаза слепит от божественного света. «Скончание о Христе» — «телос» — не конец чего-то начатого, после чего уже ничто не случиться, а исполнение всех стремлений человека.

Преподобный Феофан, которого иконоборцы упрекали в идолопоклонстве, прекрасно понимает различие между идолами и иконой. Кроме того, описывая Пантелеимона как друга Христова, как «подобного Христу», он смело свидетельствует о девятисотлетнем опыте Церкви.

«Витийское отложив лютое мудрец глумление, Христовым призыванием» (Канон святому ) — Пантелеимон противостоит лжецам, подобно тому как софистам противостоял казненный праведник античности Сократ.

Тема страданий звучит как тема атлетического подвига и истерзанный пытками уголовный преступник становится в поэме вознесенным – кем?… древние сказали бы – «героем-богом», мы скажем – обО женным человеком. Эта победа происходит вопреки всякой очевидности.

Но Бог – един, и Ему воспевает песнь главный герой поэмы – прекрасный, вознесенный Пантелеимон, схожий с Ним во всем и творящий Его дела исцеления. «За Христа заклан быв, к вечней жизни преминул еси, и Богозванен явися, именованием Божиим, богомудре. Тем почитаем тя, и превозносим Христа во веки» (Канон святому).

Вечная жизнь – это не жизнь просто человеческая, пусть и бесконечно долгая, но это сама Жизнь Божественнная. Пантелеимон живет со Христом и во Христе. Он – «во Христе живый».

Парадокс преодолевается – Бог один, но Он пожелал видеть рядом других богов. Так осмысляется в эллинистической христианской традиции библейское «Бог стал посреди богов» (Рекл еси другом, Христе: Аз глаголю: питие новое во Царствии Моем пити имам, якоже бо Бог с вами боги буду». Канон Великого Четверга).

В поэме представлена драма апофеоза – страдательного, как у Геракла и Асклепия, но не сводимому только к эллинистическому опыту дионисийских ипостасей Аполлона. Здесь есть и другая традиция, другой опыт — библейский, который выражает себя в эллинистических образах и архетипах, приводя их к исполнению – «скончанию», в которой звучит гимн Богу отцов.

«Преставился еси, радуяся, к желанию конечному, идеже вселився, преблаженне, блаженный конец прияти воистинну сподобился еси, сый со Владыкою твоим во веки безконечныя».

Теперь Пантелеимон может совершать все, к чему стремился, и ничто его не удержит от этого. Он свободен, как и Христос, он может навещать всех страждущих, а не только жителей Вифинии.

«Богатную благость тебе Христос дарует, сокровищ исцелений нам даруя, и всемилостива изволением тя подав всякому скорбящему, и пристанище тихое, и предстателя, и защитителя».

Святый великомучениче и целителю Пантелеимоне, Бога милостиваго подражателю! Призри благосердием и услыши нас, грешных(имена), пред святою твоею иконою молящихся. Испроси нам (имена) у Господа Бога, Емуже со ангелы предстоиши на небеси, оставление грехов и прегрешений наших. Исцели болезни душевныя же и телесныя рабов Божиих (имена), ныне поминаемых, зде предстоящих и всех христиан православных, к твоему заступлению притекающих. Се бо мы, по грехом нашим люте одержимы есмы многими недуги и не имамы помощи и утешения, к тебе же прибегаем, яко дадеся ти благодать молитися за ны и целити всяк недуг и всяку болезнь. Даруй убо всем нам(имена) святыми молитвами твоими здравие и благомощие души и тела, преспеяние веры и благочестия и вся к житию временному и ко спасению потребная. Яко да, сподобившеся тобою великих и богатых милостей, прославим тя и Подателя всех благ, дивнаго во святых, Бога нашего, Отца и Сына и Святаго Духа.

Аминь.
.
Молитва Целителю Пантелеймону

К тебе, как безвозмездному врачу, утешителю скорбящих, обогатителю неимущих, прибегаем мы ныне, святый Пантелеймон. Любомудрию мирскому и искусству врачебному хорошо научившись, во Христа ты уверовал и, от Него дар исцелений, безмездно недугующих исцелял их. Богатство все свое нищим, убогим, сиротам и вдовам раздавая, в узах томимых ты посещал, святый страдалец Христов, и врачеванием, беседою и подаянием утешал их. За веру во Христа многообразные испытал мучения, ты во главу мечем был усечен, и пред кончиною твоею, явившись Христос наименовал тебя Пантелеймоном, то есть всемилостивым, потому что дал тебе благодать всегда миловать всех притекающих к тебе в любых обстоятельствах и скорбях. Услышь нас, с верою и любовью прибегающих к тебе, святый великомученик, ибо ты от самого Спаса Христа всемилостивым был наречен, и в жизни своей земной одному врачевание, другому милостыню, иному утешение нескудно подавал, никого не отпуская от себя необлагодетельствованным. Так и ныне, не отринь и не оставь нас, святой Пантелеймон, но внемли и поспеши на помощь нам; от всякой скорби и болезни исцели и уврачуй, от бед и напастей освободи, и в сердца наши пролей утешение Божественное, чтобы бодры будучи телом и духом, прославили мы Спаса Христа во веки.

Аминь.

.

Молитва Целителю Пантелеймону

О, великий угодниче Христов, страстотерпче и врачу многомилостивый Пантелеимоне!
Умилосердися надо мною, грешным рабом, услыши стенание и вопль мой, умилостиви небеснаго, верховнаго Врача душ и телес наших, Христа Бога нашего, да дарует ми исцеление от недуга, мя гнетущаго.
Приими недостойное моление грешнейшаго паче всех человек.
Посети мя благодатным посещением. Не возгнушайся греховных язв моих, помажи их елеем милости твоея и исцели мя, да здрав сый душею и телом, остаток дней моих, благодатию Божиею, возмогу провести в покаянии и угождении Богу и сподоблюся восприяти благий конец жития моего.
Ей, угодниче Божий! Умоли Христа Бога, да предстательством твоим дарует здравие телу моему и спасение души моей.

Аминь.
.
Молитва Целителю Пантелеймону

Святый великомучениче и целебниче Пантелеймоне! Моли Бога о нас рабе Божьей (имя) и не допусти долее оставаться в ней болезням, коими болит душею и телом! Исцели те язвы и струпы, кои причинены нам страстями нашими. Болим мы леностию и расслаблением исцели ны. Болим влечением и пристрастием к земным предметам исцели ны. Болим, о святый Пантелеймоне! Болим забывчивостию: о деле спасения, о наших грехах и немощах, о наших обязанностях исцели ны. Болим злопомнением, гневливостию, ненавистничеством исцели, о целебниче СвятоАфонский и всемирный. Болим завистию, гордостию, надменностию, превозношением, при всей скудости и непотребстве исцели ны. Болим многими и разными припадками плотоугодия: чревоизлишеством, невоздержанностию, многоядением, сластолюбием исцели ны. Болим сонливостию, многословием, празднословием, осудливостью исцели ны, о святый Пантелеймоне! Болят наши очи греховными воззрениями, болят наши уши слушанием пустословия, злоречия, наветов исцели ны. Болят руки нерасположением к молитвенному воздеянию и к подаянию милостыни исцели ны. Болят наши ноги нежеланием поспешно идти в храм Господень и стремлением к хождениям по стогнам и к посещениям домов мирских исцели ны. Болит, зело болит язык наш, уста наши: пустословием, празднословием, злоречием, отвращаясь от молитвословий и славословий, или произнося их небрежно, рассеянно, без внимания, без понятия исцели ны, о милостиве! От главы до ног болим мы: болит в нас разум непонятливостию, неразумностию и безумием; болит в нас воля, отвращаясь от святых занятий и стремясь к делам вредным и богопротивным; болит в нас память, забывшая наши прегрешения и содержа в себе неутратно согрешения и оскорбления ближних наших; болит в нас воображение, не умея и не желая живо представить нам нашу смерть, вечную муку грешных, блага Царствия Небесного, Божий гнев, крестные страдания Христовы, Его распятие исцели ны, о святый Пантелеймоне! Все в нас болит. Немоществует и душа наша вся со всеми ее силами и способностями. Немоществует и тело наше все со всеми его членами. Исцели рабу Божью (имя), о святый Пантелеймоне, Целебниче безмездный и любвеобильный Врачеватель, слуга Пресвятыя Богородицы, и не оставь наше окаянство в толицех недугах и в толицей немощи: да исцелясь твоею благодатию, прославлю Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа и Пресвятую Богородицу, тебе на служение болящим посылающую, и возблагодарю твою, о святый Пантелеймоне, цельбоносную.

.

Молитва
(благодарственная, по исцелении от болезни)

Святый великомучениче, целителю и чудотворче Пантелеймоне, всеизрядный угодниче Божий и молитвенниче присный христиан православных! Достойно наречен еси Пантелеймоном, еже есть всемилостивый, яко приняв от Бога благодать молитися за ны и болезни целити, ты богатно подаеши всем, к тебе притекающим, различная исцеления и вся к жизни временней и ко спасению потребная. Сего ради и мы, недостойнии, сподобившеся твоея милости, паки пред святою твоею иконою прибегаем к тебе, и прославляюще тя, яко искренняго угодника Божия, нашего же вернаго молитвенника и исцелителя, усердие благодарим тя и Подателя всех благ Господа Бога нашего о великих благодеяниих, от Него тобою нам бывших.

Приими убо милостивно малое сие молитвенное благодарение наше, зане не имамы ино что по достоянию воздати тебе, и прочее время живота нашего не лиши нас, немощных и грешных, твоея помощи и молитвеннаго ходатайства у Господа Бога нашего, Ему же подобает всякая слава, благодарение и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.

Песнь 1

Ирмос: В о глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть; препрославленный Господь славно бо прославися.

Припев: С вятый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас.

П риступль усердно ко Христу, прежде скончания, еже о Христе, мертвеца первее воздвигл еси. Ныне же мя, пребогате, умерщвлена греховным угрызением, твоими молитвами, о Пантелеимоне, оживотвори.

В озсия, якоже звезда, нося в юности старостный и Богомудрый разум, добротою же тела благолепие души стяжав, препрославленному Слову явился еси прекрасен.

У мертвився миру и во Христа, блаженне, одеявся банею Крещения, был еси богоносен орган и приятелище действа Духу, всем угождая, всех уврачуя недуги.

П ремудрость сестру себе притворив и причастник жизни ведом, от нея почтился еси и венцем дарований украсился еси, Божественныя зари, блаженне, облистая светлостию.

Богородичен: Б лагословеньми, Пресвятая Чистая, естество, удалено преслушанием бывшее от Зиждителя, Христа рождши, венчала еси и тления свободила еси. Темже, радующеся, вси, вернии, Тя ублажаем.

Песнь 3

Ирмос: П роцвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая, Церковь пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

С ловеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и благоплодная, приемый семя многоценно и родивый, треблаженне, спасение душам.

У мертвил еси мудрование змиина угрызения и душу оживил еси, богодохновенно возродився и Царю всех предстоя.

П осрамил еси безбожное мучителей повеление и ко Христу притекл еси, вместо всех Сего стяжав, и был еси, Богомудре, великий купец.

М атере твоея благочестие возлюбль, славне, отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное, яко имея разум, лучшее избрал еси.

Богородичен: Н осяй Божественным мановением всю тварь, Господь на руку носится Твоею, Дево. Егоже ныне моли избавити от бед поющия Тя.

Седален, глас 4

Д обляго страдальца благочестия Христова восхвалим светло Пантелеимона, вернии, псалмы, и пении, и песньми духовными, имже мучительство невидимаго врага силою Божественною попрася и недугов исцеление богатно от Господа даровася творящим верно Божественный и честный праздник его.

Песнь 4

Ирмос: П ришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

П оследуя Владыце любовию, расточил еси богатство нищим, себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежды провидев.

Х валения Богу жертву принесл еси, яве возгнушався идольских треб, все же шатание нечестивых, страстотерпче, попрал еси.

С недаемым завистию и гневом боримым, непоборимую силу сим представил еси, мучениче, и победил еси злочестивое томление, вооружився.

И же старца Симеона руками держимый, старца тя глаголы, Пантелеимоне, улови к Божественному разумению и ко многих спасению и избавлению.

Богородичен: М ужныя и девы во след Тебе потекоша, Деву и Отроковицу Тя и Матерь зряще, едина бо обоя во едино собрала еси несказанно, Богоневесто.

Песнь 5

Ирмос: П росвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе, бога не знаю.

Р адостно подвиги подъял еси мучения, огражден силою Божественною, и, терпением твердо мучения подъемля, радуяся, вопиял еси: иного бо, разве Тебе, бога не знаю.

Н а подвиг борьбы вступив, блаженне, Божественною силою превозмогл еси безбожных нечестивое тиранство и неистовство идолослужения, облекся во Христа, Судию и Венчателя подвигов.

Ю ношеско ты противление имея и твердостию души возставление стяжав, всяку язву доблественне претерпел еси, и мужеским, блаженне, умом, благодатию Божественнаго Креста укрепляемь.

Н есогласное отрину вещание заблуждших, Небесным учением страдалец и многим спасению преславну бысть виновник, Твоим действом, Христе, укрепляемь.

Богородичен: Р ечения премудрых, и гадания вся, Препрославленная, и пророк проречения Тя проображаху проявленно напоследок быти Божию Родительницу, иныя бо, разве Тебе, чистыя не знаем.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

И долы лестныя оплевал еси и возносимую прелесть упразднил еси, чудодействуя дивная и творя исцеления, Богомудре.

В енечник показался еси, всеизрядне, сквозе бо огнь ты прошел еси и воду, и, на колеси протязаемь, преславно погубил еси безумныя.

М учителей суровство низложив, неудобь носимая биения телесная душевною крепостию, пострадал еси, Богомудре, благодатию.

Богородичен: С одержай концы земли, яко Бог, Твоими, руками, Чистая, держится описанием тела, Иже Божественным зраком неописанный.

Кондак, глас 5

П одражатель сый Милостиваго и исцелений благодать от Него прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога, молитвами твоими душевныя наша недуги исцели, отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: спаси ны, Господи.

Икос

Б езсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем, христолюбцы, да приимем милость, паче же оскверншии, якоже и аз, своя храмы, душам бо и телом, возлюбленнии, исцеления подавает. Потщимся убо, верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющия: спаси ны, Господи.

Песнь 7

Ирмос: Т елу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.

З аконно стражда и победив врага, пристанище благоутишно сущим в мори, славне, обуреваемым был еси, свет же сущим во тьме жития, и пети научил еси: благословен Бог отец наших.

Б лажен еси, и добро тебе есть ныне, преблаженне, восприимшему пребогатную и блаженную надежду твою, уготованную верою Господеви зовущим: благословен Бог отец наших.

С вятых души, и праведных лицы, и Безплотных чини Ангельстии прияша сликовника тя, блаженне, мечем бо усечен быв во главу, поеши, радуяся: благословен Бог отец наших.

Богородичен: О ружие, еже прежде древа животнаго нас отлучившее, ныне, обращаемо, приемлет знаменавшияся Кровию, из ребр Сына Твоего изшедшею, Пренепорочная. Благословена еси, Бога плотию рождшая.

Песнь 8

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Б лагоприятное твоея хитрости душевное ослепление отчее исцеляет, подающее свет верою, преблаженне, притекающим и ко Спасу Христу наставляющее.

З а Христа заклан быв, к вечней жизни преминул еси и Богозванен явился еси именованием Божиим, Богомудре. Тем почитаем тя и превозносим Христа во веки.

В итийское отложив лютое мудрых глумление, Христовым призыванием болезненных страстей корения посекаеши, исцеляя превозносящия Христа во веки.

Богородичен: Б езсмертия зарю вемы источника Тя, Богородице, яко рождшую Слово Безсмертнаго Отца, всех смерти избавляющаго, превозносящих Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Б езначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

П реставился еси, радуяся, к желанию конечному, идеже вселився, преблаженне, блаженный конец приити воистину сподобился еси, сый со Владыкою твоим во веки безконечныя.

Ж елание получил еси и любве твоея исполнение, каплющей еще теплей крови, за Христа излиявшейся, от Негоже, радуяся, приял еси венцы подвигов твоих.

Л ьвов уста и зверей зияния, икоже Даниил древле, ты обуздал еси, весть бо стыдетися, мучениче, добродетели и безсловесное естество. Темже тя, преславне, сошедшеся, ублажаем.

Б огатную благость тебе Христос дарует, сокровище исцелений нам даруя и всемилостива изволением тя подав всякому скорбящему, и пристанище тихое, и предстателя, и защитителя.

Богородичен: Я ко руно, Всенепорочная, дождь Небесный во утробе заченши, нам родила еси тишину Дающаго яко Бога Того поющим и Тя, Всепетую Богородицу, проповедающим.

Светилен

М илостивную твою душу провиде Бог, Пантелеимона тя проповеда, безсребрено бо требующим исцеление источаеши, святе, мучителей свирепство терпением твоим победивый.

Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть; препрославленный Господь славно бо прославися.

Припев: Святый великомучениче и целебниче Пантелеимоне, моли Бога о нас.

Приступль усердно ко Христу, прежде скончания, еже о Христе, мертвеца первее воздвигл еси. Ныне же мя, пребогате, умерщвлена греховным угрызением, твоими молитвами, о Пантелеимоне, оживотвори.

Возсия, якоже звезда, нося в юности старостный и Богомудрый разум, добротою же тела благолепие души стяжав, препрославленному Слову явился еси прекрасен.

Умертвився миру и во Христа, блаженне, одеявся банею Крещения, был еси богоносен орган и приятелище действа Духу, всем угождая, всех уврачуя недуги.

Премудрость сестру себе притворив и причастник жизни ведом, от нея почтился еси и венцем дарований украсился еси, Божественныя зари, блаженне, облистая светлостию.

Богородичен: Благословеньми, Пресвятая Чистая, естество, удалено преслушанием бывшее от Зиждителя, Христа рождши, венчала еси и тления свободила еси. Темже, радующеся, вси, вернии, Тя ублажаем.

Песнь 3

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая, Церковь пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.

Словеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и благоплодная, приемый семя многоценно и родивый, треблаженне, спасение душам.

Умертвил еси мудрование змиина угрызения и душу оживил еси, богодохновенно возродився и Царю всех предстоя.

Посрамил еси безбожное мучителей повеление и ко Христу притекл еси, вместо всех Сего стяжав, и был еси, Богомудре, великий купец.

Матере твоея благочестие возлюбль, славне, отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное, яко имея разум, лучшее избрал еси.

Богородичен: Носяй Божественным мановением всю тварь, Господь на руку носится Твоею, Дево. Егоже ныне моли избавити от бед поющия Тя.

Седален, глас 4

Добляго страдальца благочестия Христова восхвалим светло Пантелеимона, вернии, псалмы, и пении, и песньми духовными, имже мучительство невидимаго врага силою Божественною попрася и недугов исцеление богатно от Господа даровася творящим верно Божественный и честный праздник его.

Песнь 4

Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя, человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.

Последуя Владыце любовию, расточил еси богатство нищим, себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежды провидев.

Хваления Богу жертву принесл еси, яве возгнушався идольских треб, все же шатание нечестивых, страстотерпче, попрал еси.

Снедаемым завистию и гневом боримым, непоборимую силу сим представил еси, мучениче, и победил еси злочестивое томление, вооружився.

Иже старца Симеона руками держимый, старца тя глаголы, Пантелеимоне, улови к Божественному разумению и ко многих спасению и избавлению.

Богородичен: Мужныя и девы во след Тебе потекоша, Деву и Отроковицу Тя и Матерь зряще, едина бо обоя во едино собрала еси несказанно, Богоневесто.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, спасение отчаянных, Христе, Спасе мой, к Тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием Твоим, иного бо разве Тебе, бога не знаю.

Радостно подвиги подъял еси мучения, огражден силою Божественною, и, терпением твердо мучения подъемля, радуяся, вопиял еси: иного бо, разве Тебе, бога не знаю.

На подвиг борьбы вступив, блаженне, Божественною силою превозмогл еси безбожных нечестивое тиранство и неистовство идолослужения, облекся во Христа, Судию и Венчателя подвигов.

Юношеско ты противление имея и твердостию души возставление стяжав, всяку язву доблественне претерпел еси, и мужеским, блаженне, умом, благодатию Божественнаго Креста укрепляемь.

Несогласное отрину вещание заблуждших, Небесным учением страдалец и многим спасению преславну бысть виновник, Твоим действом, Христе, укрепляемь.

Богородичен: Речения премудрых, и гадания вся, Препрославленная, и пророк проречения Тя проображаху проявленно напоследок быти Божию Родительницу, иныя бо, разве Тебе, чистыя не знаем.

Песнь 6

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Идолы лестныя оплевал еси и возносимую прелесть упразднил еси, чудодействуя дивная и творя исцеления, Богомудре.

Венечник показался еси, всеизрядне, сквозе бо огнь ты прошел еси и воду, и, на колеси протязаемь, преславно погубил еси безумныя.

Мучителей суровство низложив, неудобь носимая биения телесная душевною крепостию, пострадал еси, Богомудре, благодатию.

Богородичен: Содержай концы земли, яко Бог, Твоими, руками, Чистая, держится описанием тела, Иже Божественным зраком неописанный.

Кондак, глас 5

Подражатель сый Милостиваго и исцелений благодать от Него прием, страстотерпче и мучениче Христа Бога, молитвами твоими душевныя наша недуги исцели, отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: спаси ны, Господи.

Икос

Безсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем, христолюбцы, да приимем милость, паче же оскверншии, якоже и аз, своя храмы, душам бо и телом, возлюбленнии, исцеления подавает. Потщимся убо, верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющия: спаси ны, Господи.

Песнь 7

Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел: услышася уже уст ваших молитва.

Законно стражда и победив врага, пристанище благоутишно сущим в мори, славне, обуреваемым был еси, свет же сущим во тьме жития, и пети научил еси: благословен Бог отец наших.

Блажен еси, и добро тебе есть ныне, преблаженне, восприимшему пребогатную и блаженную надежду твою, уготованную верою Господеви зовущим: благословен Бог отец наших.

Святых души, и праведных лицы, и Безплотных чини Ангельстии прияша сликовника тя, блаженне, мечем бо усечен быв во главу, поеши, радуяся: благословен Бог отец наших.

Богородичен: Оружие, еже прежде древа животнаго нас отлучившее, ныне, обращаемо, приемлет знаменавшияся Кровию, из ребр Сына Твоего изшедшею, Пренепорочная. Благословена еси, Бога плотию рождшая.

Песнь 8

Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго и пламень в росу преложшаго Бога пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки.

Благоприятное твоея хитрости душевное ослепление отчее исцеляет, подающее свет верою, преблаженне, притекающим и ко Спасу Христу наставляющее.

За Христа заклан быв, к вечней жизни преминул еси и Богозванен явился еси именованием Божиим, Богомудре. Тем почитаем тя и превозносим Христа во веки.

Витийское отложив лютое мудрых глумление, Христовым призыванием болезненных страстей корения посекаеши, исцеляя превозносящия Христа во веки.

Богородичен: Безсмертия зарю вемы источника Тя, Богородице, яко рождшую Слово Безсмертнаго Отца, всех смерти избавляющаго, превозносящих Его во веки.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.

Преставился еси, радуяся, к желанию конечному, идеже вселився, преблаженне, блаженный конец приити воистину сподобился еси, сый со Владыкою твоим во веки безконечныя.

Желание получил еси и любве твоея исполнение, каплющей еще теплей крови, за Христа излиявшейся, от Негоже, радуяся, приял еси венцы подвигов твоих.

Львов уста и зверей зияния, якоже Даниил древле, ты обуздал еси, весть бо стыдетися, мучениче, добродетели и безсловесное естество. Темже тя, преславне, сошедшеся, ублажаем.

Богатную благость тебе Христос дарует, сокровище исцелений нам даруя и всемилостива изволением тя подав всякому скорбящему, и пристанище тихое, и предстателя, и защитителя.

Богородичен: Яко руно, Всенепорочная, дождь Небесный во утробе заченши, нам родила еси тишину Дающаго яко Бога Того поющим и Тя, Всепетую Богородицу, проповедающим.

Светилен

Милостивную твою душу провиде Бог, Пантелеимона тя проповеда, безсребрено бо требующим исцеление источаеши, святе, мучителей свирепство терпением твоим победивый.

Loading...Loading...